ELEKTROMOS KERÉKPÁR

Erő, amely előre visz. Bárhová is tartasz.

Az eBike több, mint egy kerékpár. Elektromos motorjának ereje segítségedre lesz a városban, az országúton vagy hegyre felfelé menet. Erőt ad, amikor szükséged van rá, és függetlenné tesz a menetrendektől vagy a parkolóhelyektől. Az eBike-ok kevés helyet foglalnak el, és nem bocsátanak ki sem zajt, sem kipufogógázt. Cserébe az utazás élvezetére koncentrálhatsz, akár hosszabb távon is. És természetesen az eBike páratlan vezetési élményt nyújt.

Nem csoda, hogy az eBike-ok virágkorukat élik. Előnyeik lenyűgözőek és meggyőzőek. Az eladott kerékpárok közel 40 százaléka már rendelkezik villanymotorral. Ennek ellenére még mindig sok kérdés merül fel: a technológiával, az eBike-ok kezelésével és a közúti használatukkal kapcsolatban. De ne aggódj – itt mindent elmagyarázunk, amit tudnod kell.

Az eBike típusok magyarázata – tiszta kép az induláshoz

Ne ess zavarba: mindenki eBike-ról beszél, de valójában háromféle elektromos kerékpár létezik. Az "eBike" kifejezés általánosítás, elfedi a különböző típusú kerékpárok közötti eltéréseket. Ezek a motor teljesítményében, a támogatás típusában és a jogszabályi előírásokban rejlenek. Az egyszerűség kedvéért az „eBike” kifejezést mindig a pedelec szinonimájaként használjuk.

Pedelec

Szigorúan véve a legtöbb eBike pedelec ("pedálos elektromos kerékpár") - azaz elektromos motorral ellátott kerékpár, mely 250 watt maximális megengedett folyamatos névleges teljesítménnyel támogathat Téged pedálozás közben, majd amikor eléred a 25 km/h-ás sebességet leáll a motor. Ha még gyorsabban akarsz haladni, akkor ezt tiszta izomerővel kell elérni. Ez azért van, mert így a pedelecek jogilag kerékpárnak minősülnek, és nincs szükség vezetői engedélyre vagy biztosításra a vezetéshez.

A középső motor. Az arany középút.

A pedelecek 90%-ában egy középső motor felelős az előrehajtásért. Ennek jó oka van: az alsó konzolnál található a kerékpár közepén, ami lejjebb engedi a súlypontot és kiegyensúlyozott súlyeloszlást eredményez. Ez megkönnyíti a kerékpár kezelését, és a közvetlen erőátvitel a láncra természetes vezetési érzést kölcsönöz. Ez nagyon fontos. Megőrzi a természetes tekerés élményét, és nem fogod úgy érzezni, mintha hátulról lökdösnének (hátsó kerék motorja) és azt sem, hogy úgy húznak előre (első kerék motorja). Ráadásul a középső motorral a teljesítmény pedálnyomással pontosan szabályozható. Ne feledd tehát, hogy csak a középső motor képes maximális teljesítményt nyújtani még alacsony fordulatszámon is – akkor segít, amikor igazán szükséged van rá.

Kijelző, alkalmazás, vezérlőegység

A kijelző a kormányon lévő vezérlőközpont, mely lehetővé tesz különféle információk megjelenítését, például hatótávolságot vagy kiválasztott vezetési módot, és lehetőséget ad a vezetési módok/segédszintek megváltoztatására. A kijelzők számos változatban és különböző funkciókkal állnak rendelkezésre. A vezetési módok és hatótávolság minimalista kijelzőjével rendelkező kis vezérlőegységtől, mint például a Purion vagy a LED távirányító, a klasszikus képernyős kijelzőkig, a teljesen hálózatra kapcsolt fedélzeti számítógépekig, beleértve az intelligens funkciókat és az interneten keresztüli automatikus frissítéseket is. Sok lehetőség közül lehet már választani.

Az erőátvitel kontrollt igényel. A támogatási szintek.

Az eBike-ok elektromos energiával egészítik ki az izomerőt. A leadott extra teljesítmény mértéke testre szabható, hozzád igazodik: saját erőd és a kívánt segítségszint kiválasztásával. Egy kis sportra vágysz, odateszed magad, és tekersz ahogy csak bírsz, vagy akár izzadság nélkül érkezel az irodába, netán egy hosszú túrára indulsz – eBike-kal ez mind lehetséges, mindössze egy gombnyomásra van szükség. Nem kell elmondanod a kerékpározás öröméről, eBike-oddal bármit megtehetsz, bárhova elmehetsz.

S-Pedelec

Az S-pedeleceknél az S a „sebesség” rövidítése. Ugyanúgy működnek, mint a pedelecek, de erőteljes villanymotorjuk akár 45 km/órás sebességre is felgyorsul. Ezért tekintik őket „könnyű” motoroknak. Ehhez már jogosítvány szükséges, valamint a biztosítás és a bukósisak használata kötelező. A kerékpárutakon tilos közlekedni vele.

E-Bike

Az E-Bike-ok esetében általában nem pedállal vezérled a motort, hanem egy tekerhető markolattal vagy gázkarral. Nem kell pedálozni a motoros segítségért, ebben különböznek a pedelecectől és pontosan ezért nem is tekintjük őket kerékpárnak. Kötelező a jogosítvány, a biztosítás és a bukósisak viselet is.